‘Toekomstgericht en dynamisch’. Zo betitelt de organisatie van EuroShop de twintigste editie van ’s werelds grootste Retail Trade Fair. EuroShop behoeft geen nader betoog, als innovatieplatform, trendsetter, discussieforum en een bron van nieuwe ideeën. De wereldwijde retailbranche kijkt er weer naar uit en de voortekenen zijn meer dan goed.
Het is een stormloop geweest aan exposanten, vernemen we. EuroShop profiteert van de verbouwing van het beursterrein in Düsseldorf en kan meer traffic aan dan ooit. Maar liefst acht belevingswerelden worden de bezoekers voorgeschoteld, het programma is zeer omvangrijk. Met de nodige key-players aan boord die hun vakkennis komen delen, kan het niet anders of ook deze editie wordt een succes.
Lighting, EuroShop 2017.
Het heeft er alle schijn van dat de komende editie de records weer gaat breken. In 2017 namen 2.368 exposanten deel uit 61 landen. Dit trok maar liefst 114.000 professionals uit 5 continenten. EuroShop luistert elke keer goed naar de wensen van de bezoekers en legt de lat iedere editie een stuk hoger. Volgend jaar kan de bezoeker wederom meer actie, meer dramatiek, meer emotie en een nog betere oriëntatie tegemoetzien. Met acht belevingswerelden kanaliseert EuroShop de wensen van de klanten en ontstaat er een gestructureerd aanbod, waarbij synergie tussen de belevingswerelden centraal staat.
De acht belevingswerelden in vogelvlucht: Shop Fitting & Store Design, Visual Merchandising, Lighting, Retail Marketing, Retail Technology, Expo & Event Marketing, Food Service Equipment en Refrigeration & Energy Management. Met name de segmenten Retail Technology, Refrigeration & energy Management en Shopfitting/Store Design genieten een enorme belangstelling.
Refrigeration & Energy Management, EuroShop 2017.
Tot het kaderprogramma van EuroShop behoren talrijke specials, zoals POPAI Village, Ecopark, Designers Village en Italian Lighting Loung. Daarnaast biedt EuroShop praktijkgerichte lezingen met een eersteklas bezetting over de volgende thema’s: store design, retail technology, omnichannel, retail marketing, energy management, retail designers, start-up en expo & event. Alle specials en lezingen zijn bij de entreeprijs inbegrepen en kunnen zonder aanmelding vooraf worden bijgewoond.
Een onderdeel van de vernieuwing van Ingang Zuid van Messe Düsseldorf was de nieuwbouw van hal 1, die ook tijdens EuroShop 2020 zal worden gebruikt. De vorige kleinere hallen 1 & 2 zijn hiervoor afgebroken en door een hypermoderne nieuwbouw vervangen. De kengetallen van de nieuwe hal: 158 meter lang, 77 meter breed en meer dan 12.000 vierkante meter tentoonstellingsoppervlakte. De hal heeft 7 toegangspoorten. Er zijn zowel bevestigingen vanaf het plafond mogelijk als het bouwen van stands vanaf de grond.
Shop Fitting & Store Design, EuroShop 2017.
Voor voetgangers is de hal door middel van een brug vanaf de eerste etage met het Congress Center Düsseldorf (CCD Süd) verbonden. Naast de aansluiting op de hallen 3 en 4, is er ook een verbinding met de rest van het beursterrein. Daarmee verhoogt Messe Düsseldorf de mogelijkheden van het gebruik van de hallen aanzienlijk en daarmee tegelijkertijd ook de flexibiliteit van de verdere ontwikkeling van het terrein. De nieuwe hal beleefde zijn première deze herfst, toen deze in september 2019 voor het eerst werd gebruikt.
EuroShop 2020 is voor vakbezoekers van zondag 16 tot en met donderdag 20 februari dagelijks van 10.00 tot 18.00 uur geopend. Een dagkaart kost 80 euro (60 euro in de online voorverkoop/eTicket), een tweedagenkaart 120 euro (100 euro in de OVV) en een doorlopende kaart 180 euro (150 euro in de OVV). Bij de entreekaarten zit gratis vervoer naar en van EuroShop met het openbaar vervoer in de regio (Verkehrsverbund-Rhein-Ruhr) inbegrepen.
Bezoek ook het online magazine van EuroShop, dat 365 dagen per jaar nieuws, interviews, berichten, vak artikelen, studies, foto’s en video’s over de thema’s en trends van de internationale retail-scene biedt. www.mag.euroshop.de
Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.