Het is er zo druk dat er in ploegendiensten gewerkt wordt. HuigHaverlag is als specialist in printing en digitale productie een graag geziene toeleverancier in de wereld van retail. Klanten wordt zoveel mogelijk werk uit handen genomen. Alsof dat nog niet genoeg is, produceert HuigHaverlag alles klimaatneutraal.
We spreken met Stephan Knip, algemeen directeur en Robert de Jongh, commercieel directeur, over het succes van de werkwijze. “We zijn niet alleen een productiebedrijf, maar denken mee in de oplossingen die we produceren”, opent Stephan het gesprek. “Onze specialisatie is het bedienen van grote retailketens met instore POS-materialen, die we helemaal in eigen huis produceren, waarbij we meedenken over zaken als winkelrouting en indeling van paden en gangen. Tevens verzorgen we voor deze ketens een stuk fulfilment en warehousing van de niet-handelsgoederen. We leveren dus op afroep. Snel en efficiënt.”
Robert: “Als een van de eerste, echte retaildrukkers leveren we klimaatneutraal. Wij merken dat dat voor onze klanten een echte toegevoegde waarde is. We gebruiken bio-inkten voor ons drukwerk en produceren filiaal-specifiek. Dat betekent dat er per filiaal dus geen afval is.” Stephan vult aan: “Vooral de CO2-besparing is enorm en dat is niet alleen voor retailers belangrijk, ook voor de overheid. Materiaal dat voor de overheid gemaakt wordt, moet passen binnen het huidige beeld over duurzaamheid.”
Het is er zo druk dat er in ploegendiensten gewerkt wordt.
HuigHaverlag werkt in ploegendiensten om korte doorlooptijden van orders te kunnen garanderen. “Om snelle leveringen te kunnen garanderen in de kwaliteit waar we zo trots op zijn en dan ook nog klimaat neutraal geproduceerd, zijn we een zeer ICT-gericht bedrijf. Alleen zo kunnen we snelheid en kwaliteit waarborgen, contentmanagement is een speerpunt binnen HuigHaverlag”, legt Robert uit.
Stephan schetst het belang van het behouden van flexibiliteit: “We kunnen niet alleen snel en accuraat werken, we zijn ook uitermate flexibel. Dat is van groot belang, de huidige situatie waarin we zitten is daar een goed voorbeeld van. Sinds de Corona-crisis is er behoefte aan bewegwijzering in de vorm van vloerstickers, heeft men signage nodig in de 1,5 meter samenleving, is de vraag naar hygiënedisplays toegenomen en moet alles RIVM-proof zijn. Dat is een kolfje naar onze hand.”
Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.