Na het Paasweekend werd het plots erg druk bij Stickercompany in Eindhoven. Aan het woord is Tinus Kouwenberg: “Het bedrijfsleven realiseert zich dat de anderhalvemeter samenleving een blijvertje is. En dus is men op zoek naar oplossingen qua signing.”
De retail is vooral geïnteresseerd in vloerstickers om veilige looproutes te creëren. “Een vloersticker moet echter wel blijven plakken en slijtvast zijn. De lijmeigenschappen zijn dus belangrijk. Maar ook moet een sticker weer makkelijk verwijderbaar zijn zonder achterlating van restmateriaal”, zegt Kouwenberg.
“Ook vraagt de retail zich af of de teksten alleen in het Nederlands moeten worden afgedrukt of wellicht ook in het Engels. Of, in het Arabisch of Turks. Qua kleurstelling heb ik ook een visie. Wij adviseren groen als men op een vriendelijke wijze mensen op een andere looproute wil attenderen. Groen werkt mee aan bewustwording. De combinatie rood/wit wordt gebruikt als men een gevaar wil aanduiden. ‘Kom niet verder dan hier!’
De combinatie geel/zwart is een reminder. Er dreigt wellicht geen direct gevaar maar bezoekers dienen alert te zijn.”
Meteen bij aanvang van de Coronacrisis besloot Kouwenberg een helder pictogram te ontwikkelen. “Het zijn twee mannetjes die 1,5 meter afstand van elkaar houden.”
Kouwenberg tot slot: “Eigenlijk zijn wij veel meer dan ooit een verlengstuk van de communicatieafdeling van onze klanten geworden. Ons motto blijft: Let’s Stick Together maar dan op 1,5 meter…”
Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.