Platform over beurzen, retail & online business
Nieuws

Verbinding als kernactiviteit in een innovatieve omgeving

DSC_0092

19 maart 2018 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

Op ISE 2018 kon de bezoeker niet om de stand van AOPEN heen: men kon boarden aan boord van ‘AOPEN Air’. De stand was ingericht als vliegveld, waar men voor een stuk persoonlijk overleg plaats kon nemen in een van de comfortabele vliegtuigstoelen. Aan aandacht geen gebrek, er viel dan ook veel te vertellen.

AOPEN specialiseert zich in hardware waarmee een interactieve ervaring gecreëerd kan worden. Joost Koks, Business Development Manager bij AOPEN: “Onze hardware is veelal bekend in de markt als een betrouwbare en sterke ruggengraat voor Digital Signage. Ons kennisgebied is echter veel groter dan dat, zo bieden we ook oplossingen voor onder andere video surveillance en analytics.”

AOPEN
Welkom bij AOPEN Air!

Minouche van den Berg, Marketing Manager AOPEN Europe, vult aan: “Voor deze vertical zet AOPEN een hardware platform in de markt, welke de eindgebruiker legio mogelijkheden biedt en waarbij onze Digital Engine in combinatie met de juiste software het werk doet: van camerafeed naar grafieken en tabellen waar de gebruiker daadwerkelijk wat mee kan.”

The sky is the limit
Niet alleen vanwege de ‘Aviational Setting’ op de stand. De mogelijkheden die de hardware van AOPEN biedt, zijn eindeloos. Een select gezelschap op de AOPEN stand had een uitnodiging op zak om deel te nemen aan het avondprogramma, de afterparty in de A’DAM TOWER. Ditmaal werden de gasten onthaald op een bijeenkomst op een daadwerkelijk grote hoogte. Goed voor de inspiratie, zo bleek. Fysieke verbinding als kers op de taart.

AOPEN
Netwerken op niveau, hoog in de A’DAM TOWER.

Het is AOPEN gelukt om een gezelschap samen te stellen, bestaand uit vakmensen uit verschillende disciplines rondom retail en e-commerce, waarbij de gemene deler de expertise van het verzamelen en interpreteren van live data was. Wanneer je dergelijke partijen in een informele sfeer bij elkaar zet, ontstaan er even creatieve als innovatieve gesprekken. Een denktank, met uitzicht over nachtelijk Amsterdam.

Kunstmatige intelligentie is de volgende stap
Een highlight die avond werd gevormd door een aantal pittige discussies rondom de volgende stap in retail: de toetreding van kunstmatige intelligentie. Pilar Fustero, International Business Development Manager bij het Spaanse beabloo: “Met alles wat we nu al live kunnen meten op de winkelvloer en op straat, is het volkomen logisch dat we een overgang zullen meemaken naar het implementeren van systemen, die de shopper of bezoeker aanspreken op basis van een actuele interpretatie van gegevens. Daarmee wordt er letterlijk ‘geleveld’ met de gebruiker en ontstaat er een comfortabele en soepel verlopende interactie. Denk daarbij dat het systeem zelf lerend is, het kan dus alleen maar beter worden.”

AOPEN
Naast leverancier voor betrouwbare Digital Signage is AOPEN ook leverancier van oplossingen voor onder andere video surveillance en analytics.

De hardware van AOPEN sluit naadloos aan bij het ontwikkelen van dergelijke kunstmatig intelligente systemen. Koks ziet als enige hindernis nog een ethische discussie aan de horizon: “De acceptatie van A.I. in ons dagelijks leven is nog niet optimaal, men weet er te weinig van en wat er doorsijpelt via de media is allemaal gekleurd nieuws, met sensatie als motivator. Het is echter een kwestie van tijd, we zullen in eerste instantie niet eens in de gaten hebben dat de toetreding van kunstmatig intelligente systemen een feit is. Puur omdat de ervaring prettig verloopt.”

Tekst: Jan Mol   Beeld: AOPEN

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details