Platform over beurzen, retail & online business
EventsStandbouw

Vloerbedekking als belangrijk onderdeel van de totale beleving

Beurs-vloerbedekking-Adexpo

14 mei 2017 Leestijd 6 minuten

Deel dit artikel

Het besef dat de vloer waarop we staan, een wezenlijke bijdrage levert aan de totale beleving van de ruimte waarin we ons bevinden, groeit. In de stand- en interieurbouw, waar conceptmatig denken de boventoon voert, weet men al lang dat de vloer het begin en het einde is. Altijd in beeld, onderdeel van het totale plaatje.

“Voordat je überhaupt maar aan de wanden denkt, moet de vloer al liggen op een stand. Dat is het absolute begin. Tevens is de vloer het laatste wat er afgebroken wordt na een beurs.” Aan het woord is André van Bezooijen, Managing Director van Adexpo uit Roosendaal. We spreken hem over de rol die floor coverings speelt binnen zijn bedrijf.

Wanden, vloeren en meubilair met elkaar in contact brengen
“Adexpo is sterk in individuele standpresentaties”, vervolgt Van Bezooijen zijn verhaal, “Wat we op de vloer leggen, is niet alleen in balans met de wanden, maar ook met het meubilair. Daarbij kijken we niet alleen naar de kleur, maar ook naar het materiaal van de vloerbedekking. Hard of zacht tapijt, vinyl, laminaat of wellicht kunstgras.”

Vloerbedekking en meubels standbouw

Een goed voorbeeld was de eigen stand op EuroShop 2017. Adexpo gelooft in het combineren van diverse materialen en het leggen van accenten. Van Bezooijen: “Inspirerend kleurgebruik is bepalend voor onze manier van werken. We kozen voor de Scandinavische houtlook. Blank hout, door de hele stand aanwezig. Niet alleen op de wanden, maar ook in het meubilair. Op de vloer lag vinyl, in een bijpassende kleur grijs, voor een industriële uitstraling. De kleurvlakken die we aan hebben gebracht, onder andere in oranje, koppelden mooi met het hout en het toegepaste grijs, alles versterkte elkaar. Bezoekers stapten letterlijk onze Corporate Identity binnen en men voelde zich thuis in de ruimte.”

Meegaan met trends en durven te combineren
“Als je een beetje lef hebt, kun je de mooiste ontwerpen maken. Verrassende combinaties spreken het meest aan, als je weet welke trends er zijn. Zo zie je steeds meer accenten gelegd worden door toepassing van verschillende soorten hout of verschillende soorten vloerbedekking naast elkaar. Je kunt er een verhaal mee vertellen, je kunt de kijker ermee sturen”, aldus Van Bezooijen. Om bij te blijven op het gebied van de laatste trends, doen André van Bezooijen en zijn collega’s inspiratie op, door zelf intensief de beurzen langs te gaan.

“Domotex is bijvoorbeeld een mooie beurs voor ons”, voegt Van Bezooijen toe. “Eén van de nieuwe ontwikkelingen die we waarnemen, is het gebruik van vloerkleden. Dat kun je alleen doen als je genoeg ruimte in de stand hebt, een vloerkleed moet echt vrij kunnen liggen, om tot uiting te komen. Adexpo kan in elk materiaal een vloerkleed maken, in elke vorm. De rand wordt gefestonneerd of gebandeerd, in dezelfde kleur, of juist in een accentuerende kleur.”

Vloerbedekking leggen standbouw

Vakmensen maken het verschil in het veld
“Wil je succesvol zijn, dan zul je gebruik moeten maken van vakmensen die ter plekke zorgen dat de vloer onberispelijk gelegd wordt”, vervolgt Van Bezooijen. “Terwijl we met elkaar praten, staan onze stoffeerders op Aircraft in Hamburg, waar ze een stand van twee verdiepingen voorzien van hoogpolig en normaal tapijt, laminaat en vinyl. Totaal 1.400 m2 perfect gelegde vloerbedekking. We doen dat met zes man in twee dagen.”

Hoe zit dat logistiek? Van Bezooijen antwoordt: “We zijn 100% Europees georiënteerd met Adexpo. Onze klanten zijn standontwerpers, standbouwers, beursorganisatoren en winkelketens uit Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Spanje, Zwitserland, Oostenrijk, Zweden en Denemarken. Alles wat we logistiek aankunnen, beleveren we, met eigen materiaal, eigen vervoer en eigen mensen.”

Tot besluit praten we over het nut van EuroShop. “Ongekend, wat dat weer heeft opgeleverd. De spin-off is enorm. We hebben weer nieuwe, waardevolle contacten aangeknoopt in heel Europa. De offertes zijn de deur uit, de eerste orders kwamen op de beurs al binnen”, aldus Van Bezooijen.

Tekst: Jan Mol   Beeld: Adexpo/ Limitfotografie

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

Contact

Wouter Jansen

Projectmanager

Uw organisatie promoten via het Instore & Livecomm netwerk? Ik help u graag verder.

0%

    Stuur ons een bericht

    Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

    Details