Smakelijke lekkernijen verkoop je ook via… LED!

01:27
06-02-2020

‘Waarde toevoegen met de installatie van LED-panelen vraagt om een heldere doelstelling’

Als we in gesprek zijn met Marina Prak, Marketing Manager bij ROE Visual Europe uit Leek, dan hebben we het meteen over de definitie van het begrip ‘winkelbeleving’. En dat is logisch. Want weliswaar weet inmiddels iedereen wel dat LED-schermen een veel gebruikte oplossing zijn  om de vierkante meters in de retail nóg aantrekkelijker te maken, maar uiteindelijk gaat het om wat je ermee bereikt, wat het aan waarde toevoegt voor de winkel. Dus: hoe verleidt men de consument echt?

Beleving dus. Aan het woord is Marina, die meteen stelt dat een creatieve inrichting met LED-panelen beslist de mogelijkheid geeft de klanten verdieping te bieden bij de in de winkel aanwezige producten. “Het gaat erom dat je, als winkeleigenaar, in staat bent om triggers mee te geven waardoor winkelbezoekers gemotiveerd worden om te gaan kopen. Al je erin slaagt om, door middel van de technische mogelijkheden die er zijn, de consument méér informatie te bieden, dan ben je op de goede weg. LED schermen kunnen dus tweeledig worden ingezet in een winkelomgeving, niet alleen om een opvallende winkelomgeving te creëren maar ook om de verkoop te stimuleren.”

Als gast word je zelf onderdeel van het avontuur. (Beeld: SAP / Eventrix AG)

 

Dit kan tevens een waardevolle aanvulling zijn op het online winkelen. Een aantrekkelijke winkelomgeving, die zowel achtergrond of verdiepende productinformatie biedt en tevens een productbeleving genereert, is aantrekkelijk voor winkelend publiek. Het bieden van beleving kan de besluitvorming tot koop actief stimuleren. Hoe gaaf is het als je in een winkel – bijvoorbeeld een reisbureau – werkelijk de sfeer van een strand op Curaçao weet te creëren. Alsof de zich oriënterende consument er al is. Hij is visueel in het plaatje opgenomen. Dus, als je het over het begrip ‘beleving’ hebt, dan moet je dat altijd relateren aan wat je wilt bereiken met de klant.”

Is het wel veilig genoeg om op de landingsbaan een wandelingetje te maken? (Beeld: SAP / Eventrix AG)

 

“Het is ons doel om op Euroshop winkelinrichters en interieurbouwers te inspireren met de mogelijkheden en oplossingen die onze LED panelen crëeren. Eigenlijk doen we dus precies hetzelfde als waar we onze bezoekers tot willen inspireren.”

“Voor ons is deze beurs de plek waar we niet alleen intensief in gesprek willen gaan met bezoekers en onze relaties”, zo besluit Marina. “Het is ook hét moment waarop we inspiratie meegeven en impact creëren. Met verkoopkantoren over de hele wereld zijn wij daarnaast in staat zowel lokale winkelinrichters te bedienen als merken die globaal opereren.’  

Tekst: Jerry Helmers  
Beeld: ROE Visual Europe

instore-livecomm.nl partners