00:38
19-02-2020

Webgigant Amazon mikt op Nederlandse consument met .nl domein

Wie wel eens iets bij Amazon.com besteld heeft, weet hoe omvangrijk het aanbod daar is. Toch kiest het grootste deel van de Nederlandse internetshoppers voor gevestigde namen als Bol.com en CoolBlue.

Amazon wil echter met een Nederlandse URL het hart winnen van de online shopper. Waar nu alleen nog e-books te koop zijn op Amazon.nl, daar moet op korte termijn toegang verkregen kunnen worden tot het omvangrijke aanbod waar Amazon om bekend staat. Ruigrok NetPanel hield een enquête onder 741 Nederlanders en vroeg naar hun koopgedrag op internet en of men wel eens bestelde bij Amazon. De uitkomst: Met de naamsbekendheid van Amazon zit het wel goed, 74% van de ondervraagden gaf aan het bedrijf te kennen. Ter vergelijking: Bol.com scoort daarin 98% en CoolBlue 89%. De helft van de ondervraagden gaf aan wel eens iets gekocht te hebben bij het Amerikaanse Amazon. 45% geeft aan te overwegen om in de toekomst bij Amazon te kopen. De toekomst zal uitwijzen of goede marketing én een Nederlandse URL de drempel voor de Nederlandse consument zal verlagen. Voor de Nederlandse on- en offline retailsector is dit in ieder geval iets om ernstig rekening mee te houden.

Abonneer u op onze nieuwsbrief

Lees ons « Privacy statement » voor nadere informatie.

instore-livecomm.nl partners