Magazines / Nr 01 2019

Nr 01 2019

Twee weten meer dan één, toch?

Vanuit dit voorwoord vraag ik u meteen eens naar de laatste pagina’s van deze editie te bladeren. U ziet dat wij de pagina’s Wie Doet Wat een opfrisbeurt hebben gegeven. Alle bedrijven en organisaties uit deze rubriek staan niet meer op categorie gerangschikt; we hebben er voor gekozen om het ‘gewoon’ alfabetisch te gaan doen. Uiteraard na de Look and Feel goed getest te hebben. En, te toetsen of lezers dit niet gewoon makkelijker vonden.

Maar, we hebben er wel meteen een interessante toevoeging aan gedaan. U ziet op deze pagina’s QR-code’s. U raadt het al: deze verwijzen naar de betreffende partnerorganisaties.
Handig, toch?

Maar… als u deze kleine noviteit op onze laatste pagina’s hebt gezien, dan uiteraard weer naar voren en starten met lezen in deze eerste editie van 2019. Want op de pagina’s ná dit voorwoord gaat het weer goed los! De artikelen informeren, inspireren en imponeren!

Samenwerking!
De rode draad – zo meen ik – door deze editie is samenwerking. Omdat de markt ontzettend snel verandert (deze is dynamischer dan ooit) en de technologische ontwikkelingen bijna niet meer bij te houden zijn, is het een must geworden om in de keten – zowel omhoog als omlaag – samenwerking te zoeken, in welke vorm dan ook. Geen overbodige luxe, zo lijkt me. Samen sta je sterker. Dat er in sommige gevallen een mindset binnen de bedrijfscultuur overwonnen moet worden, moge ook duidelijk zijn. Immers… is het dus nu nodig geworden om met de (voormalige?) concurrent samen te werken?

Verstandig is het in ieder geval wel.

Ik zei het al: twee weten meer dan één. Juist dán komt innovatie sterker van de grond en kan iedereen zijn deel bijdragen. Daar is de markt als geheel uiteraard bij gebaat. U ziet in deze editie daar een aantal mooie voorbeelden van.

Marketing versus Sales
Graag verwijs ik u ook naar de column van Mike Stern, van Branding Experience. U leest deze op pagina 41. Lekker prikkelend. En, echt iets om over na te denken. Zijn prachtig stukje proza gaat over de rol van de marketingafdeling binnen organisaties. En de verhouding die deze afdeling heeft met de Sales. En… dat deze in de afgelopen jaren wezenlijk is veranderd.

Interessant. Want, op Sales kunnen we over het algemeen vrij strakke resultaatdoelen formuleren. Dat is bij marketing wat lastiger. Mike Stern schrijft letterlijk dat marketinginspanningen lastig te relateren zijn aan inkomsten binnen verschillende kanalen. Dat kan dus beter, meent hij.

Ik ga de door zijn geformuleerde oplossing hier uiteraard niet verklappen (want ik wil u stimuleren zijn column te lezen), maar ik ben blij met dit soort inspirerende gedachten.

Enfin… ik wens u vanaf deze plek veel leesplezier! Laat het ons ook meteen weten als u uw inspirerende gedachten met ons wilt delen! (en met de vele duizenden lezers dus!)
We horen van u!

PS. Kijk ook eens op onze geheel vernieuwde website: Instore-livecomm.nl

Ik wil graag een proefexemplaar of abonnement.

Ik wil graag een: