Magazines / Nr 02 2020

Nr 02 2020

Stay Safe, Stay Healthy

Met een grote mate van waarschijnlijkheid kunnen we nu – in het voorjaar – inschatten wat aan het eind van 2020 ‘Het Woord van het Jaar’ zal zijn. U kent ze vast wel, die lijstjes die in december traditioneel de media beheersen. Natuurlijk zal dit ‘Corona’ zijn. Of misschien ‘Coronavirus’. U begrijpt wat ik bedoel.

Want, niemand – maar dan ook echt niemand – ontkomt aan alles wat de hele wereld en dus ook in België en Nederland nu treft. Hoe ‘de wereld’ er over een paar maanden uitziet? Wij weten het niet. En eerlijk is eerlijk: wij houden ons ook vast aan de toch doorsijpelende positieve berichten die we voorbij zien komen. Van mensen die hersteld zijn tot aan de succesvolle effecten om Flatten The Curve te bewerkstelligen. Net als u hopen we dat we snel weer ‘normaal’ verder kunnen.

Uiteraard spreken wij vanaf deze plek ook onze waardering uit voor bijvoorbeeld de medewerkers in de zorg. Er staat een grote druk nu op hen. Dankbaarheid is op z’n plaats. Feitelijk geldt dit uiteraard voor al die mensen die in de cruciale beroepen werken.

Vanzelfsprekend hopen we dat uzelf – beste lezer – goed op uzelf en uw naasten blijft letten. Als de tijden weer ‘normaal’ zijn, dan rekenen we er op dat we u weer live in goede gezondheid kunnen ontmoeten. Stay Safe dus! En, Stay Healthy.

Meeleesfactor
Wij denken overigens wel dat in deze tijden van structureel thuiswerk communicatie (met de doelgroepen) belangrijker dan ooit lijkt te zijn geworden. De meeleesfactor is groot, simpelweg omdat lezers nu iets meer tijd hebben. En, door te lezen, informeert men zichzelf. Dit zou uiteindelijk natuurlijk best eens een aanzet tot meer of andere innovatie kunnen zijn. U begrijpt het al; dat moedigen wij van harte aan!

Als u door déze editie bladert, dan ontdekt u ongetwijfeld ook dat die ‘innovatie in denken en doen’ in uw en onze branche niet heeft stil gestaan.

Want… de Coronacrisis bood toch ook weer kansen. De anderhalvemeter-maatschappij moet nu in rap tempo effectief worden ingevoerd in de retail. En dát betekent dat bedrijven – bijvoorbeeld in de signing – het drukker hebben dan ooit. De vraag die mij persoonlijk bezighoudt is wat nu de benchmark gaat worden voor het pictogram om onderling afstand te houden. Zou een interessante prijsvraag zijn! Ook ‘leuk’ om te lezen is het stuk van Dobit, die een digitale klantenteller heeft ontwikkeld met commerciële mogelijkheden voor de wachtende consument. Slim hoor.

Voor de lezers die tegen een ‘stootje’ kunnen, beveel ik ten zeerste de uitwerking van het interview aan, dat we hadden met Hans van Tellingen. Zijn visie op alles wat in Nederland-winkelland gebeurt? ‘Veel retailers snappen er niks van’.

Enfin… ik kan dan ook maar met één boodschap afsluiten…

Ik wil graag een proefexemplaar of abonnement.

Ik wil graag een: