Magazines / Nr 03 2018

Nr 03 2018

One Size Fits All? (liever niet!)

‘Winkelen moet weer leuk worden….’ U leest het in één van de artikelen in deze editie van uw livecomm & inStore vakblad. Een opvallende quote, maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in. Het is de basis van een discussie waar in retail-land regelmatig over wordt gedebatteerd. Online lijkt offline steeds vaker te verslaan en dus is de vraag gerechtvaardigd: wat kunnen de redenen zijn voor een shoppende consument om nog daadwerkelijk naar de fysieke winkel te gaan.

Fysieke winkels hebben nog altijd een groot voordeel boven online winkelen; we hebben het over instant gratificatie. Men kan meteen het gekochte artikel meenemen en daarmee voldoet dit aspect aan de wens van de consument, die zijn behoefte meteen ziet ingevuld.

Bovendien heeft de klant niet te maken met ‘gedoe’ als hij bijvoorbeeld niet tevreden is. Hij hoeft het gekochte niet terug te sturen, naar het postkantoor te gaan etc etc. Bovendien heeft de retailer een waardevol (persoonlijk!) contactmoment met de klant.

Maar beleving is wel het toverwoord. Of is het een containerbegrip? Beerens heeft in ieder geval een flexibel winkelsysteem ontwikkeld waarmee de retailer in staat is om snel veranderingen aan te brengen in het uiterlijk van de winkel. Best interessant. Wat zeg ik? Het is reuze interessant. Immers, zo alleen kun je shoppende consument blijvend verrassen, verblijden en vermaken. Je biedt elke keer weer een nieuwe beleving aan. Althans, die mogelijkheden heb je.

Feestje
Even iets anders: half juni was het groot feest in Roeselare (België). beMatrix, bekend van het originele kadersysteem met de grote gaten en de vernuftige led-oplossingen, vierde het 25-jarig bestaan. Natuurlijk namens de gehele redactie onze hartelijke felicitaties.

De bezoekers van het feest waren het er over eens; beMatrix heeft een nieuwe standaard weten te bereiken in de wereld van de standbouw. De lat wordt steeds hoger gelegd; innoveren is zowel een doel als een middel. Met de mooiste oplossingen om de bezoeker aan beursstands visueel in de watten te leggen en volop te verwennen.

Verder in deze editie ook een leuk interview met Floris Venneman, bekend van o.a. BNR Nieuwsradio en Sprout. Hij deelde met ons zijn visie op de vijftigplussers in Nederland. Zijn conclusie? Deze groep wordt helemaal niet bediend binnen de retail. ‘One Size Fits All’ is volgens hem het spijtige credo. Waarom lijken ondernemers in de retail niet te willen scoren in dit segment? Nog steeds is er een mismatch tussen wat er geboden wordt en wat deze doelgroep graag wil. Lezen dus. Leerzame kost!

Oh ja, mogen we u vanaf deze plek nog een prettige zomervakantie wensen? Voor velen van u wellicht nog een paar weken werken en dan even in de rustmodus? Of, is dat juist het moment waarop nieuwe inspiratie ontstaat?

Als het laatste het geval is; laat het ons dan weten.
We delen uw inspiratie graag met de vele lezers van ons vakblad.

Tot na de zomer!

Jerry Helmers
Eindredactie 

Ik wil graag een proefexemplaar of abonnement.

Ik wil graag een: