Magazines / Nr 03 2019

Nr 03 2019

Conversie is King

Waar moet een winkelinterieur anno 2019 precies aan voldoen? Zegt u het maar. We weten in ieder geval zeker dat we hier met z’n allen een uitgebreide discussie over kunnen voeren. Natuurlijk moet er enig inzicht zijn in wat de Happy Trends zijn. Dus, waar is de shoppende consument naar op zoek? En dán is uiteraard de vraag voor welke interieurontwerper ‘moet’ worden gekozen. Welke criteria hanteert u bij die keuze?

Gaat u uit van het bestaande netwerk of van de leveranciers met wie u al jaren samenwerkt? Of… durft u iets nieuws aan?

In dát kader is het verhaal van de Camper Store Antwerpen interessant. De Spaanse schoenketen besloot om de interieuropdracht te verstrekken aan een partij die nog nooit eerder in de retail had ontworpen. Fascinerend vind ik dat. Het getuigt van bizar veel lef om gewoon maar even buiten de gebaande paden te kijken en het 
risico te lopen dat er creatief buiten de lijntjes wordt gekleurd. Maar ja, is dat niet de kerncompetentie van goed innovatief ondernemerschap?

Het pakte goed uit. Wat zeg ik? Er is in de Antwerpse winkelstraat een uitgesproken aanpak ontstaan die al enkele weken na de opening een succes bleek. U leest er verder over in deze editie.

Award
Nederlandse ondernemers in retail en livecomm doen het over het algemeen – beredeneerd vanuit een internationaal perspectief – zeer goed. Zo heeft de RAI Amsterdam in juni een belangrijke internationale prijs gewonnen, om precies te zijn de Best Use Of Technology Award. Dit gebeurde tijdens de 25e AEO Excellence Awards, die in Londen plaatsvond. En ja, het was een bijzondere bijdrage aan de industrie; de RAI heeft een app ontwikkeld om bezoekers en geïnteresseerden ook buiten de beurs informatie en entertainment te bieden. De app had betrekking op de jaarlijkse huishoudbeurs. Volgens de jury is de app een ‘krachtige conversietool’.

En precies om die conversie gaat het uiteraard. We kunnen uitgebreid discussiëren over begrippen als ‘beleving’, ‘avontuur’, ‘klantenloyaliteit’ en ‘innovatie’ maar linksom of rechtsom: ‘we’ moeten met z’n allen gewoon die euro’s verdienen. Conversie is King. Wel, de app van de huishoudbeurs voldoet daar aan. Onze felicitaties voor de RAI in Amsterdam.

Ik wens u – beste lezer – de komende weken ook extra veel geluk en plezier. Immers, de vakantieperiode is aangebroken. U bent – als u dit leest – ongetwijfeld druk bezig met de afronding van de laatste deadlines waarna u begin september weer fris en fruitig van start gaat.

Een tip geef ik u: als u wat leesvoer wilt meenemen op uw vakantiereis, dan adviseer ik u uiteraard deze editie van inStore & Livecomm… U komt gegarandeerd met inspiratie terug op uw werkplek na de zomervakantie!

Geniet er van!

Jerry Helmers, eindredactie

Ik wil graag een proefexemplaar of abonnement.

Ik wil graag een: