Magazines / Nr 04 2017

Nr 04 2017

Hoe blijft u Alive and Kicking?

Met de opening van Hudson’s Bay in Nederland – de eerste vestiging startte in Amsterdam – is er een spannende nieuwe tijd aangebroken. Waar heel retailend Nederland debatteert over de vraag hoe we toch om moeten gaan met de uitdagingen van deze tijd, waarin consumenten grillig en niet loyaal zijn, zo durft het Canadese concern het aan om (vele) nieuwe vestigingen in Nederland te starten.

Natuurlijk met een eigen verhaal. En, een visie en een missie. Interessant. Zéér interessant zelfs. Ik ben zelf ook even wezen kijken bij de vestiging in Amsterdam. Ja, het was druk, maar het is natuurlijk niet te meten of dit de standaard-drukte zal zijn. Men kwam vooral ook even af op het nieuwe concept en om te zien, en te ervaren, of Hudson’s Bay werkelijk een waardig (en betere!) vervanger is van het voormalige Vroom & Dreesman. De tijd zal het leren. Feit is in ieder geval wel dat veel Nederlandse leveranciers hun steentje hebben mogen bijdragen aan de inrichting én Look and Feel van Hudson’s Bay. U leest er in deze editie veel over. Inspirerend! Want, er is hier duidelijk sprake van een hoog meedenkgehalte. Leveranciers bewijzen ook visie te hebben op wat er in de Nederlandse retail ‘moet’ gebeuren en hoe zij die nieuwe introductie ook daadwerkelijk een succes willen laten worden.

Maar er gebeurt uiteraard meer in de wereld.

Zo groeit de werkdruk rondom standbouw. Beurzen duren – qua aantal dagen – gemiddeld steeds korter dan een aantal jaren geleden. Voor evenementen- en beurscentra ligt daar een ware commerciële uitdaging. Dat moge helder zijn. Maar voor expo-santen is er ook een wezenlijke uitdaging: vaak zijn de tijden voor opbouw en afbouw korter geworden en dát betekent dat er een ware zoektocht is ontstaan naar slimme efficiency in de op- en afbouw.

Zo spraken wij met Mansveld Expotech over deze ontwikkeling en over de wijze waarop deze organisatie inspeelt op die ver-anderende markt. U leest het artikel hierover op pagina 30 en 31 van deze editie.

Ook is er steeds meer aandacht voor het creëren van opvallende visuele communicatie. Een foto zegt meer dan 1.000 woorden. Beeldmateriaal is dé trigger geworden op stands en beurzen. Of beter gezegd: visuele communicatie is feitelijk alleen succesvol als er beweging en emotie in zit. De technologische ontwikkelingen in deze tak van sport bepalen wat mogelijk is. En, waar de kansen zitten. We hebben het dan nog niet eens gehad over duurzaamheid!

We schrijven er over in deze editie en derhalve is mijn vraag aan u: wat doet ú om beursbezoekers écht te verleiden om naar uw stand te komen? Wat is uw creatieve input, in woord en gebaar, om uw verhaal te vertellen?

Wel, op alle hiernavolgende pagina’s ziet u genoeg inspiratie, tips en tricks van uw vak- en branchegenoten maar aarzel niet om contact met ons op te nemen als u úw verhaal ook aan ons wilt vertellen. Kennisdeling is dé gezamenlijke succesfactor om de branche alive and kicking te houden!

Veel leesplezier,

Jerry Helmers
Eindredactie

Ik wil graag een proefexemplaar of abonnement.

Ik wil graag een: