Magazines / Nr 05 2016

Nr 05 2016

Duurzaamheid? Innovatie! En, 2017!

Is duurzaamheid nu wel of geen thema binnen de Livecommindustrie? Ik denk het wel maar laten we tegelijkertijd eerlijk zijn dat het onder de mannen en vrouwen die met passie bezig zijn met communicatie, marketing en reclame, niet het meest sexy thema is. We ‘moeten’ echter omdat in aanbestedingen vaak wel voorwaarden staan vermeld ten aanzien van duurzaamheid. Zeker als het opdrachtgevers vanuit de overheid betreft.

Maar echt sexy? Nee, dat niet.

Het valt mij namelijk op dat – als er sprake is van enige duurzaamheidsaspecten in de communicatie – er vooral focus wordt gelegd op gebruikersgemak. En, de innovatie die daaraan ten grondslag hoort. En tja, dát is uiteraard wel sexy. Want, welke ondernemer of sta-keholder wil niet het beste van het beste en op een beurs zijn bezoekers verrassen met iets verrassends! Een beetje ondernemer is per definitie ook nieuwsgierig naar die innovatie. Het verklaart het toenemend succes en de toenemende bezoekersaantallen van beurzen in het vakgebied.

Dat innovatie en economische slagkracht wederzijds verbonden met elkaar zijn, moge duidelijk zijn. Als er economische slagkracht is, dan is er innovatie. En als er innovatie is, dan ontstaat economische slagkracht. In die zin kunnen we de komende jaren positief vooruit kijken. Want, de economische groei houdt aan, met een belangrijke rol voor de binnenlandse bestedingen. De consumptie neemt toe door een combinatie van stijgende contractlonen, lage inflatie en zowaar ook nog een flink stuk lastenverlichting.

In 2017 – zo verwacht men – groeien de investeringen voor het vierde jaar op rij harder dan het Bruto Nationaal Product. De overheidsbe-stedingen blijven echter wel achter bij de economische groei; precies daar zit dus nog wel een angel of uitdaging maar het moge duidelijk zijn: het vertrouwen is er volop en dat is een goede boodschap voor de branches Livecomm en Instore.

Aan de slag dus! (Voor zover u dat nog niet was).

Wat is úw visie op 2017? We weten het: misschien zijn we er een beetje vroeg mee (er volgt ná deze editie immers nóg een nummer dit jaar), maar hoe leuk zou het niet zijn als we in het volgende nummer al eens wat aardige quotes van lezers kunnen noteren waarbij zij antwoord geven op de vraag hoe zijn het volgend jaar zien. Gewoon, ter inspiratie. En, ter indicatie.

Opdat we er allemaal weer van kunnen leren.

Horen we van u?

Met vriendelijke groet,

Jerry Helmers

Ik wil graag een proefexemplaar of abonnement.

Ik wil graag een: