Magazines / Nr 06 2017

Nr 06 2017

Technology Never Sleeps

Bent u ook zo vrolijk over het afgelopen jaar? Ik wel! 2017 bestond uit 12 maanden waar we met z’n allen zéér goed gehumeurd van raakten. Niet alleen omdat voor de meeste ondernemers het jaar gewoon goed was; het stijgende consumentenvertrouwen, de lage rentestand en de bereidheid van het bedrijfsleven om te investeren…. Allemaal aspecten die goed waren voor onze gemoedstoestand.

En juist die goede (positieve) gemoedstoestand was terug te zien in de Livecomm-industrie. Het leek wel alsof het inno-vatietempo was opgeschroefd in vergelijking met de jaren ervoor. Fantastisch. (Hoewel je eigenlijk ook in minder jaren natuurlijk altijd aandacht dient te besteden aan innovatie). Vooral op beurzen was er letterlijk meer te beleven. Ook stand-houders begrijpen dat je de potentiële bezoeker in de watten moet leggen en moet verrassen, vermaken en verblijden. Een dagje beurs-shoppen dient als waar entertainment te worden gezien.

EuroCis 2018
In deze laatste editie van uw vakblad, van dit jaar, daarom veel aandacht aan die nieuwe innovaties die her en der werden gepresenteerd. Maar ook al een kleine vooruitblik, onder andere op de EuroCis 2018, de beurs die eind februari ander-maal in Düsseldorf wordt georganiseerd. Elke Moebius, projectdirecteur van de Messe Düsseldorf, was speciaal naar Amsterdam afgereisd om te vertellen wat er zoal staat te gebeuren maar ze wilde het met verzamelde journaille nadruk-kelijk ook hebben over het allerbelangrijkste fenomeen van nu: Technology Never Sleeps.

Op de vraag hoe de beurs er over 10 jaar uitziet, kon ze dan ook slechts het enige en juiste antwoord geven: de precieze Look and Feel is niet te geven, maar beursbezoek is inderdaad een stuk entertainment geworden. Met dank aan de tech-niek! Echter, de behoefte aan persoonlijk contact zal nooit verloren gaan. Interessant is de Start-Up Hub die op de beurs wordt gelanceerd; 10 start-ups presenteren op een speciale plek op de beursvloer hun waanzinnige noviteiten. En nog eens goed nieuws daarover: ook Nederlandse Start-Ups hebben daar een plekje veroverd.

Retail
Ook de retail is volop in ontwikkeling; een open deur voor u. Ongetwijfeld. Echter, in de retail zijn nog wel andere uitdagin-gen op te lossen, zoals de storende leegstand in net even iets te veel gemeenten in Nederland. Vooral in de laatste maand van het jaar – als alle rapporten weer uit komen – bleek dit toch behoorlijk prominent aanwezig in het nieuws. Op de een of andere manier slagen we er (dus) toch nog niet goed in om dat begrip ‘beleving in de retail’ goed aan de man te brengen. Een mooie uitdaging voor het nieuwe jaar want… de technologie is er. De interactieve touchscreens kennen we allemaal maar worden deze al wel voldoende ingezet? Ook Floor Advertising komt onder de aandacht. Ook daar liggen creatieve kansen. Kortom… iedereen die in de retail werkzaam is, adviseer ik (uiteraard ook!) deze editie weer eens goed door te bladeren. Ik zeg: inspiratie volop! Genoeg ideeën om in 2018 uw marketing en communicatie naar uw eigen doelgroepen van prikkelende en inspirerende impulsen te voorzien.

Dus, veel leesplezier en… namens het hele team uiteraard goede feestdagen gewenst, een vrolijke jaarwisseling en ik zou zeggen: een levendig 2018!

Tot in het nieuwe jaar!

Jerry Helmers
Eindredactie

Ik wil graag een proefexemplaar of abonnement.

Ik wil graag een: